Tuesday, 26 August 2014

kasihnya ibu membawa ke syurga...

Semasa ibu hamil, perutnya akan mengembang 500kali ganda dari saiz normal untuk menampung kandungannya. ~ Purata darah yang hilang melalui proses kelahiran normal adalah 500ml. ~ Badan manusia hanya mampu menanggung kesakitan sehingga 45 DEL. Tetapi semasa bersalin ibu akan mengalami sehingga 57 DEL yang bersamaan dengan 20 tulang patah serentak. ~ Apabila seorang ibu mula sakit hendak bersalin, tercatatlah pahala jihad baginya. ~ Apabila seorang ibu melahirkan anak, terhapuslah dosa² yang lalu bagi wanita itu. ~ Ibu ,bersalin akan dapat pahala 70tahun solat dan puasa. ~ Setiap kesakitan pada uratnya, Allah hadiahkan pahala menunaikan haji. [Sakit kan? Jangan sesekali jadi anak derhaka. Hargailah dia, selagi dia ada didunia ini ]

LOVE U SO MUCH MOM  :)

apa kata kalau sayang ibu hadiahkan dia sesuatu yang memberi keselesaan...untuk jaga kesihatan dia...
contohnya.....


#biovelocity sleep mate..
dapat membantu menyokong tulang belulang ibu semasa tidur...maklumlah badan dah berusia ni perlu tempat tidur yang empuk dan tidak menyakitkan kulitnya...tambah lagi ibu peelu tidur yang cukup....



#premiumbeautifulkorset..
kalau suami2 yang membawa tulisan saya ni...time ni lah nak menghargai isteri terutama selepas isteri melahirkan baby....

gambar bersama ibu tersayang....

why MUST buy #premiumbeautiful....


1. All our agents are well trained & certified to measure, fit & offer professional consultation with clients to get the best solution for their body shaping needs
2. We ensure your satisfaction by personally following up
3. Competitive pricing for all of your needs
Our goal is for you to become a GLAMpreneur customer for life by providing you with the most hassle-free shopping, purchasing, servicing, and ownership experience possible.
We are very fortunate to represent a brand we believe in; Hai-O is the industry standard for Health, Quality, Beauty, and satisfaction of Ownership.
Products this good deserves to be backed up by a world-class customer service experience and that's what we will provide you when you choose to do business with #GLAMpreneur
anddddd..a very xciting part is...
any purchase of premium beautiful set from each glampreneur...you are stand a chance to win  .....#pradaleatherhandbag...fuyoooo.....just follow t&r by #hanishaizi....
remember....only valid in the contest period ...

u are good in a premium beautiful shape....feel it...

Monday, 25 August 2014

balasan ibu kepada anak....siapa pun kita...

Tiba-tiba nak menangis dengar kisah benar hari ini yang diceritakan oleh seorang alim di barat...

Seorang suami ni ajak isterinya makan seperti biasa. Jom sayang kita pergi cuba makan sekian tempat sedap sangat makanannya dan tempat yang sangat istimewa.

Isterinya diam dan tiba-tiba cakap. Saya sebenarnya lebih rela abang ajak seorang wanita lain untuk makan istimewa dengan abang..

Suaminya terkejut dan tanya siapa pula sayang. Isterinya jawab, ajaklah mak abang. Abang dah terlalu lama tak meluangkan masa berbual dan makan dengannya. Saya sudah selalu. Pergilah..

Suaminya terkejut bercampur sedih dan terharu. Dia telefon ibunya dan ajak ibunya. Ibunya terkejut. Hanya berdua nak..yer kita berdua mak..

Dia pun bawa ibunya. Makan bersama-sama di tempat romantik dan istimewa itu.

Berbual panjang dan setelah itu. Ibunya senyum dan dia sangat gembira dapat makan dan bercakap-cakap panjang dengan anaknya..

Tanya dia pada ibunya. Ok ke ibu. Ibu seronok ker?

Jawabnya ibunya, yer anak. Susah-susah bawa mak ke sini. Seronok dapat bercakap-cakap dengan kamu.

Nanti saya bawa ibu lagi yer.

Jawab ibunya, nanti ibu pula belanja dan ajak kamu ke sini..

Setelah itu dia pulang. Dia terlalu sibuk dengan kerjanya. Sibuk dengan isteri dan anak-anak setiap hari..tidak sempat beri masa buat ibunya yang keseorangan. Jumpa sekejap-sekejap sahaja..

Satu hari dalam kesibukan dia terkejut dengar ibunya sakit. Dia kelam kabut tinggalkan kerja kerana dia sayang ibunya. Bila sampai ke hospital ibunya telah meninggal dunia. Dia sangat sedih dan menyesal.

Tidak berapa lama dia dapat kad dari tempat makan istimewa itu. Tempat makan untuk dia dan isterinya sudah dibayar...

Dia pun makan. Masa makan dia dapat sikit nota dari siapa yang tempahkan tempat itu buatnya. Rupa-rupanya arwah ibunya. 

Kata ibunya, terima kasih gembirakan ibu. Ibu nak balas dan tunaikan janji ibu. Ibu tempah khas buat kamu dan isteri kamu. Selamat bergembira..

Lelaki tadi dan isterinya menangis teresak-esak.

Itulah mak.....ya Allah tidak terbayar korban mereka. Tapi sekurang-kurangnya buatlah sesuatu dan gembirakan mereka. Malam hari doa menangis pada Allah buat mereka...

Kadang-kadang ada orang rasa hebat baru khidmat sikit pada mak. Sebenarnya kita belum buat baik. Kita cuma balas jasa mereka. Itu pun tak terbalas. Mereka mandikan kita dari kecil sehingga 0-6 tahun. Tukarkan pampers atau lampin 3 tahun. Siapkan makan minum paling kurang 17 tahun. Dukung 3 tahun. Cuci najis 5 tahun. Doa buat kita selagi mereka bernyawa.

Jadilah anak soleh. Ini bukan pilihan. Tapi perintah Allah yang wajib dan teramat besar.

Hargailah ibubapa dan ibubapa mertua kita. Sayangilah mereka. Minta maaf. Buat baik.

Monday, 18 August 2014

pinggang ramping idaman wanita

berapa ukur lilit tubuh anda ? 34 24 34 atau 25 30 35 atau 24 24 27 atau 27 40 48 .....berapa pun ukuran pastinya yang bergelar wanita mengidamkan bentuk tubuh yang berpadanan kan....lekuk di pinggang mesti ada barulah sarung apa jenis baju nampak cantik dan menawan kan.....

walau pun ada wanita yang mengatakan dia tak kisah  tapi adakah itu telus dari hatinya ???? wanita baik anak dara mahupun mak dara pastinya amat amat menginginkan bentuk tubuh yang menawan kan....

korset ! salah satu penyelesaian masalah ini....ianya digunapakai sejak berabad lagi. antara yang mula memperkenalkannya ialah #catherinedemici , isteri #rajahenri II dari #perancis.

yang kelakar masyarakat pada zaman itu memakai korset yang dipwrbuat dari besi untuk menutup seluruh bahagian tubuh hingga leher....alamak...macam mano tu nak nafas ! ...mereka juga dikatakan 'mengikat ' diri mereka dengan tali kulit untuk mendapatkan bentuk badan yang cantik....aduh siksanya...!tak sanggup mak. !

nasib baik sekarang dah tercipta pelbagai bentuk korser yang swnang dipakai ..tambah lagi bonusnya bila ada FIR yang boleh membantu kesihatan disamping kecantikan tadi.....

pelbagai material kain yang bersesuiaan digunakan...lahi mahal korset sebenarnya lagi banyak keisyimewaaanya....so faktor pwmbelian korset peelu di perhatikan semasa membeli korset tau...jangan main redah jw...tengok harga murah terus beli...tengok2  tak sesuai....panas...sesak nafas....gatal...lembik dan tidak memberi sokongan yang padu serta melindungi lelemak di bahagian tertentu badan....last-last pakai  sekali dua dah terperuk dlm almari...mana nilai wangnya....

zuha setia dwngan #premiumbeautiful sebab nilai #superbrand nya memang super duperlah... fabrik yang selesa...tertulang yang lembut tetapi menyokong semua bahagian badan memberi bentuk yang diidamkan...cuba lihat ni...

ianya ada 3 bahagian dada dan bawah ketiak (longbra ) pinggang dan perut           ( waistnipper) pinggul dan peha ( longgirdle)...dan lebih mahal kerana kandungan FIR nya yang amat penting untuk kesihatan....

jaminan seumur hidup...??? company tidak akan berani memberi jaminan itu kalau produk itu tak berkualiti kan...serra kekukuhan dalam pasaran swjak 20 tahun lebih menunjukan ianya sentiasa diidamkan oleh ramai wanita....

so tunggu apa lagi....grab 1 set to yourself and feel the different....

#jomeropah

pernahkan anda ke negara - negara #eropah ? atau paling -paling tidak pun berangan nak ke #eropah...

cuma apa yang boleh saya katakan company saya seringkali menawarkan perjalanan ke negara -negara #eropah atau #asia hanya secara percuma sebagai bonus untuk kita dalam business..

tahun lepas #london #paris #belanda ...sebelumnya #switzerland #...#australia #korea #jepun #hongkong dan banyak negara lagi..

sekarang untuk #austria #hungary....so tunggu apa lagi..
jomtravel....#freetravel....

nak tahu lanjut jom wapps je or call me terus k....

tawaran sehingga 31 oktober sahaja...so quick...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...