LANGKAH ORANG YANG BERJAYA





 KALAU U ALL NAK TAHU , HOBI ZUHA MEMBACA KISAH KEJAYAAN......TERUTAMA ORANG-ORANG MELAYU KITA ........KEBANYAKAN MEREKA BUKAN BERASAL DARI KELUARGA KAYA ATAU BERHARTA... NAMUN MEREKA PANDAI MEREBUT PELUANG DAN MEMULAKAN LANGKAH......

TAK KIRA APA JUA BIDANG.......SO INI ADALAH KISAH-KISAH KEJAYAAN YANG BOLE KITA KONGSIKAN BERSAMA......

U ALL ADA IDOL ATAU MENTOR TAK?????

KADANGKALA KITA JANGAN TERLALU EGO DENGAN DIRI SENDIRI,,

KALAU TAK TAHU KITA BELAJAR....

 
 
CDM KAMARUDIN BIN MAMAT & CDM KARTINI BINTI M. YAAKOB


“PELUANG KEEMASAN MUNGKIN DATANG SEKALI SAHAJA DALAM HIDUP KITA”
“IKUTLAH RESMI PADI, MAKIN TUNDUK MAKIN BERISI”


Pada mulanya CDM Kartini tidak berminat langsung dengan perniagaan MLM kerana beliau sendiri pernah menyertai lebih daripada 10 syarikat MLM tetapi terkandas dan akhirnya gagal. Malah, beliau belum pernah berjumpa mana-mana usahawan MLM yang hidup senang-lenang, apatah lagi menjadi jutawan dengan hanya bergiat aktif dalam MLM.

Namun, suratan takdir menentukan beliau akhirnya tertarik untuk menyertai Hai-O Marketing pada penghujung 2001 setelah melihat kejayaan sahabatnya, CDM Safiah Yosop.

Beliau percaya semua orang memiliki peluang yang sama tetapi yang membezakannya adalah kepandaian mengatur strategi, kerajinan dan fikiran yang senantiasa optimis dan positif. Usaha yang bersungguh-sungguh untuk memburu kejayaan mestilah diiringi dengan doa dan tawakkal kepada Allah.

Kejayaan demi kejayaan yang dikecapi meningkatkan lagi keyakinannya dan setelah berfikir semasak-masaknya, beliau akhirnya melepaskan jawatan sebagai guru sekolah menengah.

Sebaliknya, CDM Kamarudin hanya mahu melakukan yang terbaik untuk diri dan keluarga. Beliau mahu melihat hasil keringat dan usahanya dikongsi dan dinikmati oleh seluruh ahli keluarganya. Beliau kini mampu menikmati kemewahan hidup yang dahulunya hanya menghiasi mimpi dan mewarnai angan-angannya semata-mata.

CDM Kamarudin dan Kartini percaya bahawa semangat yang padu dengan matlamat yang jitu   membawa mereka ke puncak kejayaan.

 (SUMBER: LAMAN WEB HAI O)

Comments

Popular posts from this blog

PREMIUM BEAUTIFUL SIDE EFFECT...HELP U MORE...

CARA PAKAI BRA YANG BETUL

Maalhijrah2016