sembang-sembang....tip penuhi masa

saya bekerja dari jam 8 pagi sehingga 5 petang !!!!

dan saya juga membuat kerja part time di rumah!!!!!!

menjalankan kerja part time yang senang dan mudah dengan social media marketing !!!!!


income tambahan setiap bulan dapat merupakan target saya dalam menjalani kehidupan di bandar dan dunia yang semakin mencabar
bagaimana saya membahagikan tugas sebagai pekerja , bos sendiri dan ibu serta isteri dalam 1 hari?????


tip mudah yang saya amalkan.....

1. bahagi masa dengan penuh disiplin, kerja utama saya tetap diutamakan dan sebolehnya saya tidak membawa kerja ofis balik ke rumah (itu amalan saya dari dulu! mungkin sekali-sekala tu ok lah!yang mana yang tidak dapat dielakan)

2. kerja rumah lain tetap saya laksanakan walaupun ada pembantu rumah yang membantu , walaubagaimanpun saya tak pernah mengelak dari membuat kerja rumah terutama memasak

3. setiap malam membantu anak-anak melaksanakan kerja sekolah mereka @ membuat latihan 

4. sentiasa bersembang dan berbual dengan suami

5. tanya khabar ibu dikampung @ adik beradik lain (tapi bukan setiap harila)

6. masa yang biasanya saya habiskan untuk part time job saya adalah diantara waktu-waktu terluang seperti masa menunggu anak balik dari sekolah pada sebelah petang , dan setiap malam 1 jam saya peruntukan untuk update bisness atau yang berkaitan dengan hal-hal bisness lain , maklumlah kedai di online senang tutup dan bukanya kan....dari membuang masa melayari internet tanpa faedah , saya juga baca FB, Instagram , blog tapi ada tujuannya.......ada sesetangah dari kita sanggup ada smart phone atau peralatan ict yang canggih tapi semata-mata untuk hiburan dan koleksi dan juga kemegahan saja.....

7. bersama anak semasa masak, makan , menonton tv sebelum mereka masuk tidur , malam mereka tidur touch setiap anak untuk mereka tahu sentiasa ada disisi mereka, dan diwaktu pagi sebelum ke pejabat.

mana masa untuk diri sendiri???????

ada !!!! semasa mandi, pakai baju, tidur , di pejabat pada waktu rehat dan banyak sebenarnya ........

dengan PENCIPTA ????? banyak !!! 5 kali sekali wajib!  dan sentiasa dihati dan setiap masa tasbih serta zikir dalam perjalanan ke ofis atau mana saja ada........tidak semestinya kita duduk di atas sejadah saja....malam pun ok gak atau waktu sebelum subuh.....


HARI MINGGU PUN BANYAK SANGAT MASA ......cuma antara kita nak atau tak.........

nak lagi tip ........contact me.......rasanya semua orang boleh buat part time job sebab banyak masa sebenarnya kita ni.....nanti kita share k.......belum terlambat kalau anda bermula sekarang...!!!!!!!

penuhi hujung minggu dengan membuat duit untuk orang yang bekerja .......come let's have some coffee this weekend!!!!

Comments

Popular posts from this blog

PREMIUM BEAUTIFUL SIDE EFFECT...HELP U MORE...

CARA PAKAI BRA YANG BETUL

Maalhijrah2016