AKU TIDAK SANGGUP......innalillahiwainnailaihirojiun......

dari semalam sehingga ke hari ni saya masih tidak dapat bayangkan kejadian itu....

bila membaca harian metro semalam, saya diam tak terucap yang sedar bila anak menegur umi menangis kenapa ? .......suara anak perempuan ku yang berumur 4 tahun , ku terus peluk dan ciumnya.......dia kehairanan.......

ya allah aku tak sanggup dan tak mampu jika dugaan itu engkau datangkan padaku.........ya Allah ampuni dosa ibunya........ampuni dia atas kecuaian dia menjaga amanahmu........kadangkala kami lalai.....yang mereka adalah pinjaman........dari mu.......

aku jua seakan trauma terbayangkan keadaan itu......keadaan kanak-kanak malang itu bila mana dia tersedar dari tidur lantas menangis memanggil ibunya.......gapaian tangan kecilnya dicermin tingkap kereta mungkinnya sungguh menyayat dalam keadaan kereta yang berwap , kepanasan dan kekurangan oksigen........

aku tak dapat sambung baca harian metro hari ini tambah lagi bila mata ini membaca ayat dia mungkin menangis sampai kering air matanya......dia kepanasan , dia ketakutan , dia terkencing , termuntah ......wallahualam.....Allah memeliharanya di saat itu.......ya Allah angkat roh arwah sebagai bidadari syurgamu yang paling indah......jadikan dia bidadari yang sentiasa berdoa kepada ibu dan ayahnya........

aku yakin Engkau turunkan dugaan terbesar ini dalam hidup ibu dan keluargannya kerana Engkau tahu mereka layak menerima ujian Mu.......segala nikmat dari Mu , segala urusan telah disusun olehMu dengan sifatMu yang maha bijaksana.......

semoga ianya dapat memberi pengajaran kepada semua, kepada keluarga arwah didoakan semoga tabah menerima ujian ini .......
al fatehah buat arwah adik nawal....


keep reading, with luv from azuha

Comments

Popular posts from this blog

PREMIUM BEAUTIFUL SIDE EFFECT...HELP U MORE...

CARA PAKAI BRA YANG BETUL

Maalhijrah2016