ISTERI BIJAK SUAMI SUKA......SMARTLIFE

saya tertarik dengan tajuk ini dari sebuat majalah #mingguan wanita .......

so saya nak komen mengenainya sebab kebanyakan wanita hari ni ramai yang berjaya dan suami still di sisi bukan dibelakang ya tapi di SISI......... 

Maksudnya walaupun isteri bijak dan bercenderungan untuk lebih berjaya dari suami tapi pangkat suami perlu lebih tinggi daripada seorang isteri .......

kita berjaya kerana juga dorongan dan pertolongan sang suami......tapi kepada mana-mana wanita yang berjaya tanpa seorang lelaki ......ada kaitan juga dengan sebab lelaki ......lihat saja ibu -ibu tunggal yang berjaya selepas bercerai .....sebab dorongan perlu berpisah dengan sang lelakimembuatkan semangat wanita semakin berapi.......dan lihat kejayaan wanita dalam bidang perniagaan terutama boleh nampak....mereka cekal , bijak , matang dan pandai menguruskan kehidupan .....

dan kepada wanita yang berjaya tambahan lagi adanya lelaki disamping satu bonus dan keberkatan yang besar yang diberikan oleh Nya.

so wanita yang berjaya dia adalah seorang yang bijak menguruskan 3 perkara utama iaitu keluarga , kerjaya dan kemasyarakatan.......


janganlah jadikan alasan bahawa "   oh saya tak boleh buat bisnes la sebab suami tak bagi..."  sang suami tak bagi dia tak nampak jalannya....cuba kita terangkan dan tunjukan kesungguhan pastinya dia akan membantu dan akhirnya bangga dengan kebijaksanaan kita sebagai isteri.....

bicara sang isteri....

ayuh kita sediakan payung sebelum hujan......biarlah modal kecil kita sedaiakan dan untung kecil terima di awalnya asalkan kita cekal dan teruskan , lipatkali gandakan.......seperti saya bermula dengan modal kecil yang saya mampu.....saya berjaya lepasi tahap yang sepatutnya saya terima walaupun masih belum dipuncak......so kawan-kawan wanita yang berminat nak kumpul duit dari rm100 to rm 1000 to rm10000 ....rm100000 dan rm10000000 , bak dalam lagu kalau nak kaya mari kita tambah kosong (kosong   kosong  kosong kosong ...dalam lagu aku kaya ) dan bukannya kosong kosong (lagu najwalatif ).....


dari keseorangan ...kita bina team.....


perluaskan ilmu tanpa segan dan malu bertanya












keep reading, with luv from azuha

Comments

Popular posts from this blog

PREMIUM BEAUTIFUL SIDE EFFECT...HELP U MORE...

CARA PAKAI BRA YANG BETUL

ajari aku untuk bisa......bersedekah...