OMG.....TERKEZUT AKAK...! MAHAL GILERR...

ADUHAI...

nak cerita sikit hari ni...

tengahari tadi ...dok fikir nak makan apa la tengah hari ni....tekak tak berpa sihat lak 2 , 3 hari....so dok mengidam nak makan tomyam kauw...kauw ni....biar ada rasa cam kat thai food tul-tul ini...so my bff pun keep rcadangkan makan di sebuah kedai makan thai di area ofis kami....so sesampai di sana kami pun membuat order...

saya hanya pilih nasi dan tomyam sea food same as my bff ni...bila waiter tu nak beredar saya rasa cam .." takan tu aje..."  so mulut ni mengatal mengorder udang celop tepung...dan my bff ni pun order add telur dadar....

kami pun makan dengan berseleranya...dan udang celop tepung datang.......alamak ! apa ni....6 ketual besar gedabak..! my bff kata ..." besar nya udang ..."   saya ambil satu dan bagi to her satu...belahan kami hanya nampak tepung....mana udangnya......tu diaaa........udangnya secoetttt....je.......aduih ....!   tak ape lah ...makan aje lah ......


time bayar....saya tanya berapa ....cashier kira dan bagitahu..." yang pun punya ....RM37.20....." ( dalam hati ) mak aii....mahalnya....."  my bff ni nak ber.....saya senyum kambing pada dia.....dia terkunci senyum....saya tahu dia ni kepoh sikit mesti nak buat2 terkejut.....masa keluar je pintu my bff tanya kenapa mahal sangat ...berpa udang tu kosnya...saya jawab selamba RM22 ......sebenarnya kami TAK PUAS HATI ! kalau sedap tak apa dan udangnya memang udang celop tepung tapi yang datang cucur udang then 6 biji je.....itu rasa terkilan....kesian duit aku......aku makan tengahari saja RM37.....adoi......bukan lah berkira sangat...kalau berkira tak pergi kami kat kedai tu...sebab kami tahu kedai tu sedikit mahai dari kedai lain tapi ini memang tak munasabah.......ADUHAI.....lapangkan hati........

so moral of story.....nak order tengok dulu harga dan poket anda ....hehehehe.......( gambar udang celop tepung tu tak sempat snap )

apa pun alhamdulillah....kenyang......
                                 

keep reading, with luv from azuha

Comments

Popular posts from this blog

PREMIUM BEAUTIFUL SIDE EFFECT...HELP U MORE...

CARA PAKAI BRA YANG BETUL

ajari aku untuk bisa......bersedekah...